Eerste Hulp Bij Ongelukken. Ook bij meubilair?

In dit blog leest u

  • dat wij u liever niet met de gebakken peren laten ZITTEN wanneer zich schade voordoet bij een levering van (maatwerk) treinbanken en
  • wat u kunt doen is als dit wel gebeurt met het geleverde meubilair

U bestelde een treinbank voor in de eetkamer van een zorginstelling

en kon eigenlijk niet wachten. De gesprekken met de interieurontwerper/ adviseur verliepen voorspoedig, omdat u het gevoel had dat hij het werkomgevingsvoorstel dat er lag, begreep. Zeker nadat u de tekening in ontvangst nam met de inrichting van de verschillende loungeplekken. Meteen zag u het voor zich hoe uw cliënten en hun begeleiders zich op hun plek zouden voelen in de gedeelde woonkamers met eethoeken.

davant_blog_schade_treinbank_levering_ehbo_tips

Toen u een telefoontje ontving,

begreep u in eerste instantie niet waar het om ging, maar nadat u van ons hoorde dat wij u belden op verzoek van de adviseur die het interieur ontworpen had, viel het kwartje. De lang verwachte bestelling van het gestoffeerde meubilair stond na een periode van zo’n 6 weken eindelijk klaar om bezorgd te worden. Bij u. Op een locatie voor de ouderenzorg.

davant_blog_projectmeubilair_woonkamer_ehbo_schade_ouderenzorg

Levering van een gestoffeerde bank voor ouderen

gebeurt in 9 van de 10 gevallen op een dergelijke manier. Zoals we dat ook doen op een school. Zelfs voor de levering van wachtbanken in het interieur van een kantoor op de negende verdieping deinzen we niet terug. Bovendien komt het voor dat wij in het magazijn van onze klanten leveren. Nadat alle inkoopmaterialen van de verschillende leveranciers bij hen afgeleverd zijn, kunnen zij vervolgens de complete inhuizing van het project uitvoeren. Maatwerk gestoffeerd meubilair maakt daar vaak een onderdeel van uit.

davant_blog_projectmeubilair_schade_treinbanken_zorginstelling

Precies dat gestoffeerde meubel komt bij ons uit de fabriek.

Dat laatste lijkt het beeld te scheppen van een groot, zeer oud, bakstenen gebouw met een lange schoorsteen waar rook uit komt. Anno 2021 ziet een kleine meubelfabriek, zoals die van ons, gevestigd in Nieuwkuijk er van de buitenkant heel anders uit. Desalniettemin vindt binnen in het pand vanzelfsprekend het fabriek-/productieproces plaats waar al onze medewerkers volledig of deels -maar in onze ogen- gezamenlijk aan meewerken.

davant_blog-projectmeubilair_fabriek-nieuwkuijk_madeinholland

Kortom: u heeft een bank besteld. Meer mag ook, overigens.

Vinden wij absoluut niet erg. En omdat u die zeer geschikt vindt voor de inrichting van een inspirerende werkomgeving voor uw medewerkers, gaat u ervan uit dat de treinbank geproduceerd wordt zoals u dat met de interieurarchitect heeft besproken. Die informatie komt in de order en daarmee gaan wij aan het werk. Van orderinvoer tot bestelling van onderdelen en van romp, brandvertragend koudschuim en bekledingsmateriaal tot hoezen. Na het stofferen verpakken we de wachtbank in een transparante meubelhoes met noppenfolie op de kwetsbare delen (=zijkanten en hoeken van zitting en rugleuning).

davant_blog_projectmeubilair_schade_op_locatie_treinbanken

In de ochtend van de afgesproken afleverdag

meldt de chauffeur zich bij u en u laat hem vervolgens zien waar de bank moet komen te staan in de landelijk ingerichte woonkamer. Vervolgens ontdoet hij de treinbank van de verpakking, zet ‘m recht op de plint, schuift ‘m tegen de muur waar hij dienst zal gaan doen als wachtbank

  • Alvorens u tekent voor goede ontvangst, checkt u voor de zekerheid de staat ervan. Wat schetst uw verbazing? Een schadeplek op het puntje van de boven-/ zijkant van de rugleuning is duidelijk zichtbaar. U vraagt de chauffeur om uitleg, maar hij moet u het antwoord schuldig blijven. Bovendien geeft hij aan dat hij de treinbank in de entree zal achterlaten met de meubelhoes erom heen, zodat de kans op nog meer schade beperkt blijft. Daarna zal hij er weer vandoor gaan, want een chauffeur dient nou eenmaal een vooraf vastgestelde route af te leggen als meubeltransporteur. Wat nu?

davant_blog_ehbo_projectmeubilair_schade_levering_treinbanken

Een 8-tal tips bij (transport) schade aan het comfortabel, maatwerk zitmeubilair.

  1. U vraagt de chauffeur allereerst om de afleverbon. Hier staan onze contactgegevens op.
  2. Kom bij van de grote teleurstelling. Adem even goed door.
  3. Neem daarna een kijkje bij de banken die niet beschadigd zijn. Vast en zeker beseft u wat gelukkig wél goed ging.
  4. Pak uw telefoon met camera erbij om enkele foto’s te maken waarop de schadeplek duidelijk zichtbaar is.
  5. Neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch via telefoonnummer:

           + 31 (0)73 – 6432104 en leg het probleem uit dat zich heeft voorgedaan.

  1. Mailen kan ook via dit emailadres: info@davant.nl. Tip: voeg de afbeeldingen die u gemaakt heeft toe.
  2. Denkt u ook aan de naam van uw zorginstelling en het type bank? Zet die gegevens erbij.
  3. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op om voor een passende oplossing te zorgen.
davant_blog_8tips_schade_treinbank_projectmeublair

Hoe laat ik in zo'n geval mijn bank opnieuw bekleden?

Erg vervelend dat een van de langverwachte treinbank(en) schade vertoont. Wij beseffen terdege dat u met de gebakken peren ZIT, maar u kunt er van op aan dat al het meubilair dat de fabriek verlaat 100% schadevrij is. Vanaf het moment dat de loungebanken onze productie werkplekken verlaten, zijn die ook daadwerkelijk uit ons zicht. Maar niet uit het hart. We zeggen daarmee niet dat we de banken niet kunnen missen, maar eerder dat we van harte hopen dat u er het meeste plezier van hebt.

Met een bank met schade is dat niet het geval. Vandaar dat we dat graag zo spoedig mogelijk verhelpen. Het liefst op een manier waarop u daar het minst hinder van ondervindt.

davant_blog_schade_treinbank_ehbo_tips

Waarom ik een beschadigde bank niet naar de stort hoef te brengen.

Klopt. Zelfs een maatwerk exemplaar van meer dan 10 jaar oud niet, waarvan de buitenkant slijtageplekken begint te vertonen in zitting of armleuningen. De meest voorkomende schade aan het bekledingsmateriaal van de loungebanken is vaak te wijten aan onvolledig onderhoud. In een eerder nieuwsbericht hebben we daar tips over gegeven. U kunt dat hier bekijken.

Eerder zijn wij voorstander van hergebruik. Als u het meubilair kunt missen, laten we de wachtbanken bij u in de zorginstelling ophalen, zodat we in onze eigen fabriek kunnen bekijken op welke manier we de schade kunnen herstellen. Met of zonder gebruik van het verwerkte materiaal.

davant_blog_schade_levering_treinbank_ehbo_tips

De meest handige oplossingen zonder de bank zelf uit elkaar te hoeven halen wanneer er schade aan is.

  1. Wij repareren het betreffende onderdeel bij u op locatie. U hoeft de bank dus niet te missen.
  2. Wij repareren de wachtbank bij ons in de fabriek.
davant_blog_schade_8tips_reparatie_oplocatie

Reparatie op locatie. Een oplossing op maat bij schade.

In het laatste geval nemen wij vooraf contact met u op. Bij voorkeur leggen we dan schriftelijk een datum vast waarop wij de loungebanken bij u in de woonkamer van de zorginstelling komen ophalen. In overleg kunnen wij een maatwerk oplossing aanbieden voor de periode dat u het meubilair ‘kwijt’ bent voor reparatie. Vul hier het contactformulier in voor meer informatie.

Het komt voor dat u geen keus hebt. Ander zitmeubilair is eenvoudig niet voorhanden. U kunt gewoonweg niet zónder de treinbanken of de ziteilanden die in de hal staan, omdat er vrijwel voortdurend door de bewoners gebruik van wordt gemaakt. Dan is de reparatieservice op locatie een uitkomst. Hoe werkt dit?

Schade aan de geleverde treinbank. Wat moet ik doen voor het regelen van een reparatie op locatie?

  1. U meldt de schade bij ons. Volg daarvoor het stappenplan dat hierboven is beschreven.
  2. Wij zetten de reparatie in onze productieplanning.
  3. Ons atelier maakt een nieuwe hoes van het beschadigde onderdeel van de ziteilanden.
  4. Pos polsterservice neemt telefonisch contact met u op om een datum vast te leggen waarop een van hun monteurs de schade bij u op locatie komt herstellen.
  5. In de week voorafgaand aan de vastgestelde datum met Pos, ontvangt u per post de gloednieuwe hoes.
  6. Zet de ziteilanden en het ander meubilair zoveel mogelijk bij elkaar, zodat de monteur daar handig bij kan.
  7. Vervolgens meldt hij zich op de afgesproken dag, verwijdert het beschadigde onderdeel, plaatst de nieuwe hoes en
  8. Voilà de klus is geklaard!

Tot slot hopen wij dat u en uw medewerkers weer volop gebruik kunnen maken van de gerepareerde treinbank. Voor meer informatie over onze service op locatie kunt u mailen naar: info@davant.nl

 

davant_blog_ehbo_schade_prjectmeubilair_reparatie_op_locatie

Deel dit blogbericht via: